De groep

De WIOL & Willem Barendszgroep is één van de twee scoutinggroepen in Aalsmeer. Het clubhuis van deze groep staat aan het einde van de Oude Spoordijk. Naast het terrein op de Oude Spoordijk heeft deze groep ook een eigen eiland in de Westeinderplassen (Nova Zembla). De WIOL & Willem Barendszgroep heeft twee clubhuizen en een bus die dient als onderkomen voor de oudste speltakken. Omdat onze groep een waterwerkgroep is beschikt de groep over zes optimisten, twee kano’s, elf vletten (zeilboot) en een sleper. De WIOL & Willern Barendszgroep heeft 8 speltakken voor zijn 150 leden.

Speltak dag tijd jongens/meisjes leeftijd

bevers: zaterdag 10.45-12.30 uur gemengd 5-7 jaar

dolfijnen: zaterdag 10.30-12.30 uur meisjes 7-11 jaar

welpen za.: zaterdag 13.15-14.45 uur jongens 7-11 jaar

welpen vr.: vrijdag 18.30-20.00 uur gemengd 7-11 jaar

gidsen: zaterdag zomers 13.00-17.30 uur, ‘s winters 15.00-17.00 uur meisjes 11-16 jaar

verkenners: zaterdag zomers 13.00-17.30 uur, ‘s winters 15.00-17.00 uur jongens 11-16 jaar

wilde vaart: zaterdag 15.30-18.00 uur gemengd 16-18 jaar

loodsenstam: zaterdag 1x in de maand gemengd 18 jaar en ouder

De WWB-groep wordt bestuurd door het groepsbestuur. Het Groepsbestuur bestaat uit vier door de groepsraad gekozen leidingleden. De groepsraad heeft elk kwartaal een vergadering waarin alle leidingleden, afgevaardigden van de Wilde Vaart, Loodsen en de leden aan deelnemen. Het Groepsbestuur maakt deel uit van het Stichtingsbestuur. De taak van de Stichting is het beheren van de financiën, materiaal en onroerend goed van de Stichting. De groep heeft een werkploeg die allerlei klussen verricht zoals onderhoud aan clubhuizen en materiaal. We zoeken hiervoor nog een aantal enthousiaste ouders.

Frituurvet

Op het terrein staat een gele containers. Als u uw zoon/dochter brengt, neem dan uw oude frituurvet mee en doe dat in deze container. Wij krijgen van de gemeente Aalsmeer er geld voor.

Sponsorloterij

Scouting WIOL en Willem Barendsz is een van de goede doelen van de Sponsorloterij. Als u de groep wilt steunen en mee wilt doen aan de Sponsorloterij kunt u onze groep als goed doel kiezen. Ga dan naar www.sponsorloterij.nl, kies voor “Koop hier uw loten”. Kies dan voor “ik speel mee voor mijn favoriete club”. Selecteer dan WIOL en Willem Barendsz, (alleen Wiol is voldoende). De loterij kost € 2.50 per week, en wordt maandelijks afgeschreven,de helft hiervan gaat naar onze groep. Als u al meedoet met de Sponsorloterij kunt u via deze website uw goede doel wijzigen naar onze groep. Misschien brengt onze groep u geluk.

Kosten en verzekering

De kosten die een scout gedurende één scoutingjaar heeft, bestaat uit drie onderdelen. Het eerste gedeelte is de contributie. Deze wordt elk kwartaal vooraf betaald. De contributie bedraagt ong. € 28,00 per kwartaal. De contributie wordt besteed aan dagelijkse uitgaven van de groepen, spelmateriaal, boten, clubhuizen, het eiland, de verzekering en contributie aan Scouting Nederland. Het tweede gedeelte zijn de kampkosten. De kosten voor een zomerkamp zijn afhankelijk van het aantal dagen dat men op kamp gaat. Het kampgeld voor een week ligt tussen de € 100,- en de € 150,-. Er worden één of twee weekenden per jaar georganiseerd. Een weekend kost ongeveer € 25,-. Als laatste zijn er nog uitstapjes en excursies en eventuele cursussen waarvoor een kleine bijdrage kan worden gevraagd. Ook als een insigne wordt gehaald moet die worden betaald. Iedere scout is WA verzekerd vanuit de groep. Deze verzekering geldt van een uur voor de scouting bijeenkomst tot een uur na de scouting bijeenkomst. Verlies of beschadiging van bijvoorbeeld brillen, horloges of geld e.d. wordt niet vergoed.

Opzeggen lidmaatschap

Indien een scout jammer genoeg besluit om te stoppen met zijn of haar lidmaatschap, moet hij/zei worden afgemeld bij de leiding en bij de penningmeester. Na afmelden moet de contributie van het dan lopende kwartaal nog worden betaald.

Adres penningmeester

Scouting WIOL & Willem Barendsz